vrijdag 16 november 2012

Pink Fit Easy Kit Week 5 dag 5

 
 


Het is weer tijd voor een update van de Pink Fit Easy Kit.
Eigenlijk zit ik al bijna aan het einde van week 4 maar mijn Kit had wat vertraging opgelopen en heb pas afgelopen woensdag de kit ontvangen.
Nu is dat geen ramp want ik had nog wel wat tabletten over alleen moest ik ze wel doseren over de hele dag.
Ook was het een uitdaging om te kijken hoe mijn lichaam reageerde.
Ik ben in die afgelopen week nog wel een klein aantal centimeters verloren en in kilo's was ik aangekomen. Zie blog van afgelopen week.
Ik miste wel de shake die ik nam als ik in de avond nog trek had. Nu had ik dat opgelost door een stukje gerookte kipfilet te eten. (voor op brood)

Ik heb deze week in de avond salades gegeten en het begint bijna een ritueel te worden. Nu begrijp ik dat niet iedereen kan leven op een salade in de avond en de mogelijkheid heeft om tussen de middag warm te eten.
Mocht je wel die mogelijkheid hebben dan kan ik dat zeker aanraden.


Salade met kipstukjes, blauwe kaas, tomaatjes, kappertjes en feta


Ik heb hier en daar wel wat gesmokkeld deze week en het verbaast mij dan ook enorm dat ik blijf afvallen. Het is eigenlijk vrij bijzonder dat ik de ene week 1,5 kilo ben aangekomen en een paar dagen later is er alweer ene kilo af. Ik heb besloten om die kilo's naast me neer te leggen want het ligt natuurlijk ook aan de voeding die je nuttigt.
Ik ga mij concentreren op de centimeters. Ik zal wel aan het einde van de week met de
Pink Fit Easy Kit vermelden hoeveel kilo's ik ben afgevallen maar voor mij is dat geen prioriteit.

Ik ben elke dag bewust bezig met het uitkiezen van mijn voedsel. Ik ben wel wat milder tegen mezelf geworden wat betreft een kopje koffie drinken. Dat doe ik nu wel vaker, maar alleen als ik er ook echt zin in heb.

Ik had een tijdje geleden een spinazie lasagne gemaakt. Wel gewoon met lasagne bladeren maar tussen de bladeren had ik gebakken spinazie gedaan en dat was erg lekker en gezond.
Ik heb er geen foto van maar ik geef wel het recept aan jullie door.

Benodigdheden:

* Een ruime schaal
* Een koekenpan of wok
* Een pakje lasagne bladeren kunnen ook groene bladeren zijn
* Een zak verse blad spinazie
* 2 paprika's. 1 rode en 1 gele bijvoorbeeld
* Bakje champignons
* 2 teentjes knoflook, geperst of gehakt
* Een flesje kookroom (mager of magere melk) of Boursin light met tuinkruiden
* Mozzarella
* Peper en zout
* Beetje olie om in te bakken en de schaal in te vetten

De oven verwarm je alvast voor op 180 graden
De groentes snij je in kleine blokjes en dat fruit je even aan, de champignons bak je ook goed mee. Daarna doe je de knoflook erbij en dat bak je kort mee, dit omdat als het te lang mee bakt de smaak bitter wordt en dat geeft geen lekkere smaak aan dit gerecht.
Je doet langzaam de spinazie erbij en bakt het mee totdat het slinkt.
Hou ongeveer 1/3 over van de bladspinazie.
Dit breng je op smaak met wat peper en zout. (ik gebruik ook wel eens viskruiden hiervoor)
Dan doe je een scheutje kookroom erbij en je laat alles even pruttelen.
Voordat je het in de schaal doet zorg ervoor dat het niet te nat is. Dan valt alles in elkaar.

Je lasagneschaal vet je lichtjes in en je bedekt de bodem met een beetje spinaziesaus.
Dan de verse spinaziebladeren en dan lasagnebladeren erop. Op de lasagnebladeren doe je dunne plakjes mozzarella en zo ga je verder tot je eindigt met de spinazie saus.
Over de spinazie saus doe je nog wat mozzarella en dan gaat je spinazielasagne de oven in voor ongeveer 25 a 30 minuten.
Eet smakelijk!

Extra tip: Vervang de lasgnebladeren door dun gesneden aubergine. Dit bak je even en zout je in en laten drogen op keukenpapier. Ook erg lekker!


Het lijkt wel nu dat ik  beter op mijn voeding let dat ik elk weekend wel iets te doen heb waardoor ik mijn plannen moet gaan wijzigen. (of leef ik gewoon altijd zo?)
Morgen geen training voor mij en vandaag had ik het ook erg druk dus de planning is zondag geworden.
Ook zaterdag ben ik de hele dag op pad dus ik zal echt moeten plannen wat ik doe met mijn voeding want een maaltijd of tussendoortje overslaan is gewoon geen optie!

Ik had vandaag vezelrijke crackers meegenomen naar het werk voor mijn tussendoortjes en dat ging best goed. Ik doe ze in een hersluitbaar plastic boterhamzakje en stop ze in m'n tas.
Makkelijk zat en probleem tussendoortje opgelost!

Nu kan ik als ik in de stad loop natuurlijk geen plakje kipfilet op mijn cracker doen. Of wat moet ik eten als we bij een cafeetje even wat gaan eten of drinken? Want dat zijn nou juist net de dingen waar wij zo'n moeite mee hebben om dat te laten.
Want als ik dat nou aan mijn laars lap en voor de rest ben ik ook makkelijk, nou dan heeft het hele afvallen geen zin.
Dus, hoe gaan we dat doen?
Zelf heb ik wel een idee want bij een cafeetje of broodjeszaak kun je bijna altijd wel een salade krijgen of een kopje soep. Niets eten is ook niet gezellig dus kies dan bewust voor de dingen die je wel mag en focus je niet op de dingen die je niet mag.
Jij bent aan het afslanken dus laat je niet verleiden door dat broodje met krabsalade of een broodje kalfskroket.
Dat eet je gewoon weer eens een keertje als je de doelen behaald hebt. Als een soort traktatie.
Misschien heb je tegen die tijd al hele andere producten die je als een traktatie ziet.
Het is een andere Lifestyle die je aan het testen bent en zo kom je erachter dat ook jij het kunt.
Iedereen kan het! Alleen je moet het wel willen. Wees bereid het slechte eetgedrag achter je te laten en ervoor te kiezen voor een gezond leven!



 








Kijk hoe lekker deze zijn en zo weinig suiker!
 
Deze crackers eet ik tussen de middag en omdat ze verpakt zijn per vier neem je niet gauw vijf crackers.
En ze blijven vers natuurlijk.
 
 
Nog twee dagen en dan ga ik weer kijken hoeveel ik ben afgevallen.
 
Nog steeds blijft het verrassend, spannend en onvoorspelbaar.
 
Ik wens jullie alvast een heel fijn weekend toe.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende Love Beauty Life!
 
Liefs Joli xxx...
 
 
 
Volg mij op Bloglovin en ontvang de update elke dag in je inbox. Registreren is gratis: http://www.bloglovin.com/blog/4114982/love-beauty-life
Email: LoveBeautyLife2@gmail.com
Blog: http://LoveBeautyLife2.blogspot.nl
Facebook: http://nl-nl.facebook.com/pages/Love-Beauty-Life/356095191143230
Twitter: https://twitter.com/Joli_7
Products: PinkFitEasyKit van BioTech USA
Gym: www.PetresGym.nl
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten