zondag 23 december 2012

Wat Eten We Met De Kerst?

Nog een paar dagen en dan is het weer zover.
KERST!!!

The Most Wonderful Time Of The Year! So They Say..

Dat geldt zeker voor degene die niet hoeven te koken en geen boodschappen hoeven te halen en weten wat iedereen eet en niet lust of zelfs allergisch voor is..

Juist ja,, de wel bekende.. KERSTSTRESS!!


Heb jij er last van?
Nou ik moet zeggen, elke keer probeert de stress toe te slaan maar ik geef me er niet aan over.
Dit jaar hebben we 9 man te eten en wij houden het makkelijk.
Gourmetten! Iedereen hun eigen vlees pakken en bakken en ik zorg wel voor de aankleding.


Ik was echt van plan het groots aan te pakken maar er werd serieus aan mij gevraagd of ik wel helemaal lekker was.
Waar begin je aan? Je gaat toch niet de hele dag in de keuken staan en al die gerechten die je moet maken.
Doe het nou niet Jol!! Werd duidelijk gezegd.

Van nature ben ik lichtelijk eigenwijs dus ik moest mij hier wel even overheen zetten.
Want ik hou van koken en uitpakken en zeker met de Kerst.

Maar eenmaal het te hebben geaccepteerd ben ik BLIJ dat we het zo gaan doen.
De taken zijn verdeeld en de boodschappen ook.

Ik zat nog geen maand geleden in een vrij streng dieet en dat probeer ik nog wel vol te houden.
Ik zal weinig tot geen brood eten en ook patat laat ik staan.
De sauzen zullen in mindere mate worden toegepast maar de wijn laat ik wel vloeien.

Wat zou ik mezelf wel niet aandoen als ik overal NEE op moet gaan zeggen terwijl het Kerst is?
Nee zeg, we gaan in het nieuwe jaar gewoon weer verder met gezond eten en lekker sporten maar de feestdagen zijn er om gevierd te worden en te genieten van al het lekkers wat de revue passeert.

Natuurlijk zijn er zat mensen die wel hun eetgedrag toepassen tijdens de Kerst.
Weet nog niet wat je gaat eten? En is het allemaal zo lastig te halen en zijn de boodschappen zo duur?
Dan heb ik wat voor je gevonden!

Ik heb ene paar gerechten gevonden die in een gezonde lifestyle passen en met weinig koolhydraten.
en... wat makkelijk te maken is en ook niet teveel hoeft te kosten. Het is allemaal duur genoeg.

Ik heb nu voor jullie voor in de Kerstochtend:

KerstOntbijt:
Brood Met Ricottadipsaus voor twee personen.

4 plakjes prosciutto
1 hardgekookt scharreleitje in vieren
55 g gruyère in dunne plakjes
6 asperges, gesneden en gestoomd (mag ook een andere groente zijn)
2 sneetjes brood. (liefst van roggemeel) Kan ook speltbrood zijn

Ricottadipsaus:
5 el ricotta
2 el verse bieslook
1 el verse basilicum
1 el citroensap
versgemalen peper en zout
paprikapoeder voor de garnering

* Schik de prosciutto, partjes ei, gruyère, asperges en het brood op een groot bord.
* Pureer de ricotta, het bieslook, basilicum en citroensap in een keukenmachine (of blender)
tot het mengsel romig is. Breng op smaak en schep het in een schaaltje.
Strooi er wat paprikapoeder over.

15 g koolhydraten per persoon.
 
 
Wat ook een erg lekker en zeker makkelijk recept is:
 
Eiwitten pannenkoekjes.
 
1 kopje water
1 kopje magere melk
2 kopjes eiwitten
 
Alles even in de blender en bakken maar!
 
Geen koolhydraten en suikers!
 
Erg gezond Kerstontbijt dus!
 
Eet smakelijk
 
Ik zal in een volgend blog de hoofdmaaltijd bespreken.
 
Wat ga jij met de Kerst eten?
Ik lees heel graag jullie ideeën en recepten.
 
 
 
Bedankt voor het lezen en tot de volgende

Love Beauty Life!

Liefs Joli...xxx




Volg mij op Bloglovin en ontvang de update elke dag in je inbox. Registreren is gratis: http://www.bloglovin.com/blog/4114982/love-beauty-life
Blog: http://LoveBeautyLife2.blogspot.nl
Facebook: http://nl-nl.facebook.com/pages/Love-Beauty-Life/356095191143230
Twitter: https://twitter.com/Joli_7


 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten