vrijdag 1 maart 2013

Films, Series en Boek-Aanraders.

Elke maand geef ik een lijstje met series, films of boeken die mij het meest hebben aangesproken.
De afgelopen maand heb ik niet heel veel variatie gehad en ik heb een klein aantal van films gekeken.
Natuurlijk kijk ik wel de reviews van nieuwe films of films die eraan zitten te komen.

De eerste film die mij bij is gebleven is geen nieuwe film maar ik had deze nog nooit gezien.



* The Sessions.

Een drama film die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.
Het gaat over een 39 jarige man die in zijn jonge jeugd ineens verlamd is geraakt. Hij kan alleen zijn hoofd bewegen en zo schrijft hij en probeert door het leven te gaan.
Hij heeft wel gevoel in zijn lichaam maar kan het niet aansturen om te bewegen. Zo kan hij dus ook zijn seksualiteit en zijn behoefte daarnaar niet onder controle houden dus schakelt hij een therapeut in die met hem zijn eerste keer gaat beleven.
Erg grappig opgezet en gelukkig heeft deze man zelf ook een goede dosis humor. Het doet je beseffen dat sommige dingen in het leven niet belangrijk zijn waar wij over vallen.
Een film die lekker makkelijk wegkijkt.
Trouwens, een gedurfde rol van Helen Hunt. zij is poedeltje naakt te zien in deze film. (voor degene die dat leuk zouden vinden dan he?)

De volgende aanrader is een boek over een onderwerp wat je interessant moet vinden.



* De Hemel Zal Het Weten (Sylvia Lucia)

Dit is een boek wat mij persoonlijk erg intrigeert.
De jonge Sylvia komt er al heel gauw achter dat zij iets heeft wat ze niet zomaar met anderen kunt delen. Ze is zelfs bang dat mensen haar voor gek verklaren.
Ze krijgt beelden uit vorige levens en ziet alles alsof ze weer terug in die tijd was.
Dit is een boek wat je aantrekt of niet. Ik vind het een fantastisch boek, haar manier van schrijven is zo werkelijk dat je helemaal in haar verhaal meeleeft. Ik lees (heb het nog niet uit) bijna elke avond voor het slapen gaan en steeds kan ik maar niet stoppen met lezen.
Echt een aanrader voor als je antwoorden zoekt tussen het 'hier en daar'.


De volgende film is hilarisch.



* Here Comes The BOOM!

Wat is hij toch weer ontzettend funny in deze film. 
Kevin James (Scott in de film) is een biologieleraar op een slecht presterende high school, die tijdens zijn college-jaren worstelde. Vanwege noodzakelijke bezuinigingen dreigt het vak muziek te sneuvelen en de muziekleraar zijn baan kwijt te raken. Scott begint geld in te zamelen door als martial arts vechter deel te nemen aan vechtwedstrijden. 
Dat gaat natuurlijk niet zonder enige slag of stoten.
Erg grappig en een hele leuke cast. Er wordt zelfs Nederlands in gesproken!

De laatste film voor deze keer.



* The Frozen.

Het stel gaat samen kamperen en de jongen heeft een tip gekregen om lekker (zonder uit te zoeken waar hij heen gaat) in de middle of nowhere zijn tentje op te slaan met zijn vriendin, die er eigenlijk al helemaal geen zin in heeft.
Ze krijgen een ongeluk en kunnen dus niet terug waar ze vandaag kwamen dus besluiten ze hun tentje daar maar op te slaan.
Er is niemand te bekennen en hun mobiele netwerk is ook buiten bereik. Tenminste.. ze denken dat er niemand is maar waarom worden ze in de gaten gehouden door een man?
Dit neigt naar een lichte horror. Dit omdat en toch wel wat freaky beelden voorbij komen die even schrikken zijn. Verder is het een film die zoooooo traag is en er gebeurd ook zoooooo weinig. Er is veel geluid en gerommel rond de tent. Een blair witch effect heeft deze film.
Maar toen kwam het einde.. en die was erg verrassend. Daar hou ik dan weer wel van.
Aanrader? Ja hoor maar verwacht er niet heel veel van... tot het einde...

Dit waren mijn films, series en boek-aanraders voor deze maand.
Ik heb een hoop leuke films die op mij liggen te wachten die ik heel graag wil zien dus dat beloofd wat voor volgende maand.

Wat zijn jouw aanraders van afgelopen tijd?

Ik hoor het graag van je. Laat een comment achter onder dit artikel.

Tot de volgende....:

Love Beauty Life!


Liefs Joli...xxx

Volg mij op Bloglovin en ontvang de update elke dag in je inbox. http://www.bloglovin.com/blog/4114982/love-beauty-life

Geen opmerkingen:

Een reactie posten