zondag 21 oktober 2012

Pink Fit Easy Kit dag 6.




Hoe dag 6 is verlopen...

Het begon allemaal zo sportief. Naar de Gym, lekker alles eruit getraind en daarna een gezond ontbijt/lunch.

Over de gehele dag heb ik mij goed aan de voeding gehouden. Met de lunch had ik crackers met kipfilet en wat tomaatjes erbij en het tussendoortje had ik niet eens genomen.
(of dat verstandig is..)

Op het gemakje mezelf klaargemaakt voor het feestje van m'n schoonzus. Lekker tutten in de badkamer. Wie houdt daar nou niet van? (vrouwen dan he?)

Rond 5 uur waren we daar en ik zag dat de grote schalen met lasagne al werden klaargemaakt. Hup snel de tabletten Easy Control en de Fatburner innemen dan kon ik dat niet meer vergeten. Toch makkelijk hoor het pillendoosje.

Het vele eten is standaard in onze familie. Iedereen eet gezellig mee en drinkt gezellig mee.
We eten over het algemeen vaak Italiaans. Het is dan ook 1 van mijn favorieten keukens.

Schoonzus en schoonmams hadden wel rekening met mij gehouden en hadden buitenom de gehakt lasagne een vislasagne gemaakt! Yay!!
Wat salade erbij en ik had een goede maaltijd. Wel koolhydraatrijk maar verder nam ik er geen brood bij en ik dronk alleen maar water die dag. Hoelang ging dat duren...?

 
 
 
Na de avondmaaltijd heb ik een kopje koffie gedronken met weinig melkpoeder en met 1 zoetje! Gewoon de helft minder! Aan de smaak nog even wennen maar ik proefde wel meer koffie in plaats van de zoetigheid.
 
En toen kwamen de vlaaien voorbij...
Er stonden ook wat truffels op tafel en ik heb 1 truffeltje genomen.. Oohh wat een heerlijke smaak. Ik heb bijna m'n vingertoppen erbij afgelikt haha
Eigenlijk vond ik wel dat ik dat verdient had. Heel de week zo goed op mijn voeding gelet en soms mag jezelf ook een pleziertje gunnen. Draaf er alleen niet te veel mee door.
Ik heb de vlaaien aan me voorbij laten gaan. Was tevreden met de smaak van de truffel.
 
Ik had mezelf voorgenomen dat als ik niet echt behoefte had om een glaasje wijn te drinken dat ik dat dan ook niet zou doen.
Ik heb mijn eerste glas wijn dan ook pas halverwege de avond genomen. Het zijn uiteindelijk 2,5 glazen wijn geworden. Best netjes!
Niet dat ik normaal een fles wijn leegdrink in m'n eentje hoor.
Ik geef de voorkeur aan een rode wijn. In Rose en in witte wijn zitten toch meer suikers.
 
 
De rest van de avond kwamen er wat hapjes voorbij en ik heb 3 stokbrood (sneetjes) met zalm en een eitje genomen. De olijven kon ik ook niet laten liggen.
Het gekke is dat je bewust wordt met wat je eet en sommige dingen WIL je niet eens meer eten omdat je bewust wordt van de hoeveelheid suikers of koolhydraten die erin zitten. En dan hoef je het niet meer.
 
Nu vraag je natuurlijk af.. Merk je dat je bent afgevallen?
Eerlijk gezegd.. Ja dat merk ik. Het is echt nog niet veel maar ik merk en zie het al wel.
Ik ga er dan ook niet van uit dat ik deze week 2 of 3 kilo kwijt ben en dat zou ik ook niet willen.
Ik val liever op een rustige en gezonde manier af en dat ik die lifestyle goed kan volhouden dan dat ik vele kilo's verlies en dat ik als de 21 dagen voorbij in een diep gat val en dat de kilo's er binnen no time weer aanzitten.
 
Ik zal nog wat leuke recepten erbij zetten die goed en makkelijk te bereiden zijn.
Zo wordt het afvallen makkelijker gemaakt en kan je inzien dat je heel veel kan blijven eten.
 
 
Wat ik belangrijk vind bij mijn eten is een lekkere dressing.
Ik maak dan ook regelmatig mijn eigen Pesto!
Hieronder het recept van de Pesto die je kan invriezen en super lekker als je het bij je kip toevoegt:
 



  • Ongeveer 50 basilicumblaadjes
  • Pijnboompitjes even roosteren
  • Olijfolie (voor de droogheid)
  • Teentje verse knoflook (ik neem er 2 of 3. Goed voor je)
  • 50 gram Peccorino kaas geraspt en 80 gram Parmezaanse kaas geraspt.

  • De Baslilicumblaadjes de pijnboompitjes en de knoflook in stukjes in de keukenmachine
    en daarbij voeg je langzaam je olijfolie aan toe.
    Als laatste doe je de geraspte kaas erbij en klaar is je Pesto.
    Wil je even heel gezond doen. Laat dan de pijnboompitjes eruit en dan is je Pesto zonder koolhydraten.


     
                            Buon appetito!!  

      


    De avond is goed verlopen en ik vind dat ik het keurig netjes gedaan heb. Gelukkig heb ik niet elk weekend een feestje en kan ik mij goed onder controle houden met de voeding die ik tot me neem.

    Zondag de laatste dag van de eerste week met Pink Fit Easy Kit.

    Bedankt voor het lezen en na het weekend weten we of ik de eerste week ben afgevallen.

    Een hele fijne avond en morgen (maandag) komt het blog online met een overzicht van de afgelopen week.
    Hoop je dan ook weer te zien op het blog van Love Beauty Life!

    Liefs Joli xxx...

     
     
    

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten