woensdag 24 oktober 2012

Pink Fit Easy Kit Week 2 dag 2/3






Vandaag een update van de afgelopen 2 dagen.

Ik merk dat het in de tweede week wat zwaarder begint te worden dan in de eerste week.
De lekkere trek begint toe te slaan en soms ga ik er dan in mee en dan pik ik wat dingetjes die 'verantwoord' zijn.
Maar vandaag ben ik schuldig, heel schuldig! *Bloos*
Toen ik tussen de middag thuis kwam voor de lunch kreeg ik een onweerstaanbare drang naar een boterham met pindakaas!
Terwijl ik eingenlijk van plan was m'n crackertje met kipfilet en mosterd te gaan eten. Maar vanwege een onverklaarbare reden is dat niet helemaal goed gegaan.
Het leek wel alsof er een storing in m'n bovenkamer kwam opzetten. Ik vergat ook de Eat Control eerst in te nemen en voordat ik het wist stond ik een dikke bruine boterham met een laag pindakaas te smeren.
En gewoon zonder schaamte hoor! Heerlijk!!

 


Na, daar ging m'n lunch.
Binnen luttele seconden had ik het al naar binnen geschoven. Ik heb er niet eens even de tijd voor genomen. Gewoon Hoppah naar binnen, hap slik weg.
En toen kwam ik weer bij m'n positieven en dacht, ojee de Eat Control vergeten en de fatburner. Dus heb ik die daarna dan maar ingenomen. Beter laat dan niet.
Ik heb verder niets meer gegeten voor de lunch. (ik zat gewoon vol van 1 boterham)

De pot pindakaas is zo goed als leeg en dat houden we maar ook zo. Ik ga even geen nieuwe kopen. Voorkomen = beter dan genezen.

Gisteravond had ik ook zin in een avond snaai snack. Maar heb er toch voor gekozen om dat te negeren en ben vroeg gaan slapen.

Ook heb ik het idee dat ik de laatste paar dagen niet ben afgevallen. Ik voel me zelfs
wat opgeblazen.
Of zou ik me schuldig voelen vanwege die boterham met pindakaas?

Het avondeten was de laatste twee dagen hetzelfde.
Een salade met zalm. Gister en eergisteren had ik zalmsnippers (gerookte zalm) en vandaag
had ik nog een zalmmoot uit de vriezer liggen dus die had ik in de oven klaargemaakt.
Dat zijn dus 3 dagen achter elkaar vis.
En dat is net teveel. Het kan wel voor een keertje maar hier mag ik geen gewoonte van maken. 2 maal per week een vismaaltijd is meer dan voldoende. Wil je weten waarom dat nou precies is?
Hier lees je uitgebreid over waarom 2 maal per week vis eten goed voor je is.
http://www.seathetruth.nl/achtergrond/gif-in-vis/

Ik blijf in ieder geval 2 maal per week vis eten.
Hieronder een lekker visrecept:

Ingrediƫnten (op basis van 4 personen, per portie: 970 kJ / 230 kcal):

  • 500 gram visfilet - kabeljauw, zalm, rode mul, roodbaars, rode poon
  • 1/2 citroen - uitgeperst
  • 2 sneetjes oud witbrood of 2-3 eetlepels paneermeel
  • 400 gram groente - prei, bosui, wortel of paprika
  • 50 gram boter of 3 eetlepels olijfolie
  • zout en peper
  • 1 dl visbouillon of wijn
  • 2 eetlepels peterselie - fijngehakt
  1. verwarm de oven voor op 200°C. Dep de visfilets droog met keukenpapier en snijd ze eventueel in 4 gelijke stukken. Besprenkel de vis met citroensap en laat de filets ca. 5 minuten liggen
  2. Verkruimel de sneetjes brood fijn of maal ze fijn in de keukenmachine. Maak de groente schoon en snijd ze in ringetjes of blokjes.
  3. Vet de ovenschaal in met boter of olie. Verdeel de groente over d ebodem van de schaal en strooi er zout en peper over.
  4. Leg de stukken vis op de groente en bestrooi ze met zout en peper. Schenk de bouillon op de bodem van de schaal.
  5. Meng de kruiden door het broodkruim en strooi dit mengsel over de visfilets. Leg de rest van de boter in vlokjes erop of sprenkel de rest van de olie erover.
  6. Schuif de schaal een richel onder het midden in de oven en laat de vis in ca. 25 minuten gaar en goudbruin worden.
                                                                           Eet smakelijk!

 
 
 
 
Morgen kan ik weer naar de Gym. Ik heb 2 dagen even rust gepakt en ik heb wel weer zin
om er even tegenaan te gaan.
 
En morgen ga ik het hebben over kracht training en waarom het ook voor vrouwen goed is.
 
 
Voor nu, een hele fijne avond en bedankt voor het lezen!
 
Tot morgen,
 
Liefs Joli xxx...

 

Email: LoveBeautylife@live.nl
Blog: http://LoveBeautyLife2.blogspot.nl
Gym: www.PetresGym.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten