dinsdag 6 november 2012

Pink Fit Easy Kit Week 4 dag 1

Vanaf vandaag gaan we het iets anders aanpakken.

Ik heb in de afgelopen 3 weken mezelf kunnen ontdekken en daarop gebaseerd ga ik mijn schema aanpassen.
Ik laat natuurlijk nog wel zien wat ik eet en ik geef recepten door en ik zal ook wat verder ingaan op trainingen.
De trainingen zullen wel wat meer op het vrouwen lichaam gebaseerd zijn maar met enkele toepassingen zijn ze ook voor de heren van toepassing.


Ik geef in mijn blog mijn eigen mening en ik ben geen deskundige in voeding of een diplomeerde personal trainer.
Door middel van zelf veel te trainen en advies te vragen en te krijgen van andere ervaren trainers en deskundigen kom ik zelf tot conclusies die ik dan met jullie deel.
Op het internet kun je vele adviezen lezen over hoe je moet trainen en wat je moet laten.
Het is alleen wel dat dat geen persoonlijke adviezen zijn.
Probeer zelf eens uit met behulp van een trainer op jouw sportschool wat het beste voor jouw lichaam is en welke voeding je erbij zal kunnen nuttigen.

Vandaag ga ik wat dieper in op voeding.

                                                     Kip met verse groentes roerbakken.

Het allerbelangrijkste is.. OPGEVEN IS GEEN OPTIE!
Hou je training vol en je zal zien dat het uiteindelijk zijn vruchten gaat afwerpen.
Veelal hoor je mensen zeggen. Na dat Sonja Bakkeren helpt voor geen meter, als je ermee stopt dan kom je gewoon weer aan.
Wat een 'dieet' (dieet is een verkeerd woord, laten we het een eetwijzer noemen)
met jou wilt doen is het volgende.
Een bepaalde eetwijzer laat zien dat jij je gedrag zal moeten veranderen.
Een eiwitshake dieet helpt zolang je die shakes neemt, ga je daarna weer vast voedsel tot je nemen, Ja dan is het logisch dat je in kilo''s gaat aankomen.
Moet je dan de rest van je leven aan de shakes zitten? Dat is toch geen optie?
Je zal dus je eetgedrag moeten gaan aanpassen.

Er zijn wel honderden verschillende eetwijzers die allemaal vertellen hoe je moet eten en wat je moet eten.
En elke keer hebben we weer de goede hoop. Nu gaat het werken! En dan werkt het ook. Totdat je er weer mee stopt en dan geven we natuurlijk die eetwijzer de schuld. Niet onszelf!
Waarom zou je stoppen met bijvoorbeeld Sonja Bakker? Wat is er zo erg aan om te kijken wat je mag eten? Ze heeft het zelfs voor je opgeschreven.
Want volgens mij (ik heb geen Sonja Bakker gevolgd) mag je heel erg veel van Sonja.

Leer te eten zodat je niet het gevoel hebt dat je niets mag.
Ik gaf er gister ook een voorbeeld van toen ik die bonbons voor me zag staan.
Mag ik dan de rest van mijn leven nooit geen bonbon meer? Nee ik zal het moeten gaan doseren.
Op de vrijdag of zaterdag mag ik het wel en op de woensdag neem ik ook een extraatje maar de rest van de week let ik op wat ik eet.
Op den duur gaat je lichaam er ook niet meer naar vragen. Je bloedsuikerspiegel komt in balans en je eet aanvallen die verminderen en blijven zelfs weg.



Zelf merk ik dat tijdens het gebruik van de Pink Fit Easy Kit mijn snaai aanvallen een stuk minder zijn geworden.
Natuurlijk heb ik nog wel eens trek in een koekje bij de koffie. En waarom zou ik dat laten. Ik doe het niet meer dagelijks.

Vorig jaar tijdens mijn eetwijzer met Dhr. Montignaq heb ik anders leren eten. Geen koolhydraten in combinatie met vet.
Alleen koolhydraat en eiwit of eiwitten en vet.
Dus dat betekent, een boterham met kaas dat mocht in de eerste periode niet. Koolhydraat van de boterham en vet van de kaas.
Nam ik alleen een stukje kaas, dan kon dat wel.
Dat heb ik 6 weken gedaan en ik was ruim 6 kilo kwijt.
Totdat ik wat makkelijker ging worden. Toch maar die boterham met kaas. Het was tenslotte maar een keertje en dat werd steeds meer en vaker enz.. enz..
Toen zat er weer 6 kilo aan.
Het probleem ligt dus niet bij Dhr. Montignaq (dat is nu wel heel verouderd) maar het ligt bij mij. Zodra ik ermee stopte, kwam ik dus weer aan.
Ik kwam weer terug in mijn oude eetgedrag.
Dat zullen we dus moeten gaan aanpakken.
Ik zal minimaal 1 tot 2 keer per week een lekker recept plaatsen waar ook het hele gezin van kan mee eten.
Zo hoef je dus niet apart voor jezelf te koken.

Alvast een kleine tip.
Let er even op hoe vaak je aardappelen of pasta eet in een week.
Vervang je witte pasta door volkoren pasta en je witte rijst door zilvervliesrijst.
En laat wat vaker de aardappelen staan. Neem alleen je groentes en je vlees. Groentes  kan je onbeperkt eten.



Vandaag ben ik weer begonnen met 21 dagen Pink Fit Easy Kit.
Op werk heb ik een super salade klaar gemaakt en mensen staan me echt aan te gapen dat ik op ons kleine aanrecht de tomaatjes en de blauwe kaas sta te snijden.
Ze kijken je aan en ondertussen zeggen ze, Goh Jol, dat ziet er lekker uit wat zit er allemaal in?
Goed he? Zo laat je zien dat een ander eetgedrag aanmeten helemaal niet zo moeilijk is. Je moet het gewoon doen!


Salade met tomaatjes, blauwe kaas, kip stukjes, kappertjes en de dressing heb ik ook van de kappertjes gebruikt.

Morgen sta ik weer vroeg op en begin de dag met een shake met brinta.
Nog steeds heb ik geen vervanging voor de shake gevonden. Tips zijn meer dan welkom!

Ook ga ik mijn lichaam anders opmeten. Daar morgen meer over.

Ik wens jullie een hele fijne avond en bedankt voor het lezen.

Liefs Joli xxx...



Email: LoveBeautyLife@live.nl
Blog: http://LoveBeautyLife2.blogspot.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Love-Beauty-Life/
Products: BioTech USA
Gym: www.PetresGym.nl







Geen opmerkingen:

Een reactie posten