dinsdag 16 oktober 2012

Pink Fit Easy Kit. Dag 2




Een hele goeden avond allemaal.

Het is nu voor mij Dinsdag avond 16 oktober 22.32 uur en ik ga mijn dag bespreken hoe het vandaag gegaan is.
Ik moet eerlijk zeggen, dat deze dag erg snel voorbij is gegaan en dat ik er echt op moet letten dat ik geen maaltijd oversla anders heb ik in de avond honger/trek. En dat is wel wat vandaag is gebeurd.
Zo doende leert men toch?

Het was gisteravond erg laat geworden, ik lag er pas om 2 uur in! Ik was nog lekker bezig met de layout van mijn blog en voordat ik het wist was het erg laat.
Op dinsdagochtend train ik niet dus ik kon lekker uitslapen. En dat heb ik dus ook gedaan.
De bouwvakkers in de straat waren deze ochtend ook rustig dus ik werd om 10.30 uur wakker. *Schrik*
Ja dat was niet slim. Ik ga niet meer zo laat naar bed toe. (vergeef me als het nog voorkomt)
Maar ik heb goed geslapen en rust is goed voor je herstel van spieren.
Na de slechte start van gister. Tabletten vergeten enz.. Had ik mij goed voorbereid op vandaag.
Ik heb om 10.45  2 maal de Eat Control genomen met 2 glazen water en na een half uurtje 1 maal de Fatburner en het ontbijt.
Het ontbijt bestond uit 250gr magere kwark met een kiwi. Er hoort ook nog een appel doorheen maar dat was me iets teveel van het goede.
Ik vind kwark niet lekker. Het is zo straf in je mond en slikt zo moeilijk weg, maar ja, wie een doel heeft...
Ik heb naar 5 hapjes een theelepeltje Light roosvice erin gedaan, alleen om het een klein beetje meer smaak te geven. Ik heb nog 1 halve bak over dus die neem ik morgen nog en dan voor mij geen kwark meer Ik ga op zoek naar een goede vervanging. Dat zal waarschijnlijk wel een shake met brinta worden.

 
                Kwark met kiwi
 
 
Tussendoor heb ik een glaasje sinaasappelsap genomen en om 14.30 2 maal de Eat Control en om 14.50 1 maal Fatburner. Daarna heb ik 2 crackers met Hutekase genomen en dat bleek achteraf toch te weinig te zijn. Ik had wat haast want ik wilde om 15.15 nog even een lichte training doen op de Gym.
Na de training heb ik een shake genomen met water en heb dat ook gelijk als mijn tussendoortje beschouwd.
Om 17.15 2 maal Eat Control en een half uurtje later 1 Fatburner. Ik had vanmiddag een kipfilet gegrild en die had ik door de salade gedaan. Wat tomaatjes en nootjes doorheen en een scheutje olijfolie.
Was goed te doen maar nu heb ik toch weer trek. Ik ga daar wat op vinden want ik wil niet steeds een shake nemen als ik trek heb.
Misschien zijn het de afkick verschijnselen wel. :)

Tip: Mocht je zelf ook een dieet, of beter gezegd, een andere lifestyle willen gaan aannemen, bereid je voeding dan alvast voor zodat het klaar staat als je weer eens haast hebt.
Meestal pak je in je haast de dingen die voor de hand liggen, wat dus meestal 'slechte' voeding is.
Ik werk bijna altijd tot laat in de avond. Voor mij is het noodzaak dat ik mijn voeding in de middag alvast bereid of in de avond als ik daar nog tijd voor over heb.
Werk je overdag, probeer dan de avond daarvoor je voeding klaar te maken. Eventueel maak je wat extra zodat je het kan invriezen en kan pakken als je het nodig hebt.
Zo heb je altijd je gezonde en verse maaltijd bij.
Deel ook jouw tips over voeding hier.

Vandaag heb ik  mijn pillendoosje gevuld met de dagelijkse tabletten die ik nodig heb. Zo vergeet ik ze niet meer. Als aanvulling heb ik multivitamine erbij. Die neem ik 1 maal per dag bij een maaltijd naar voorkeur.
 

 
Zoals je ziet zijn de Eat Contol en de Fatburners aardig grote tabletten. Ik verslik me er steeds in. Een klein foefje is dat ik eerst mijn mond vul met water en dan pas het tablet erbij doe, zo slikt het makkelijker door.
De mutivitamine koop ik gewoon bij de drogist.
Het wordt weer wat kouder buiten dus een goede weerstand is erg belangrijk. Je kunt het jezelf niet veroorloven om ziek te zijn terwijl je op dieet zit. Je lichaam is zichzelf dan zo aan het herstellen van het virus dat het alle nodige voeding nodig hebt. Zorg dan ook dat als je op dieet gaat of op je voeding let dat je weerstand optimaal is.

 
 
Koffie!
Dat heb ik moeten weerstaan vandaag en dat was best lastig. Ik vind 1 of 2 bakjes koffie op een dag lekker maar ik drink het niet zwart. Nee.. er gaat een bergje melkpoeder in en 2 zoetjes! Tja, dat gaat nu even niet. Ik zal de melkpoeder wel kunnen vervangen door warme magere melk en de zoetjes die blijven er gewoon in. Maar zolang ik het kan weerstaan, zolang hou ik het natuurlijk vol.
Toch is de geur heerlijk! De geur van verse koffie en vers gebakken brood. Hmmm...

Ja nu weer terug over de Pink Fit Easy Kit.
Vandaag een drukke dag op werk waardoor je met veel dingen niet rekening houdt. Het is ook ieder voor zich met wat je wilt eten op de dag. Ik ga tussen de  middag de voeding wat aanpassen. Misschien ga ik wel warm eten tussen de middag en in de avond iets lichts.
Daar kom ik later nog op terug.

Zoals je hebt gelezen eet ik op mijn cracker bijna altijd hutekase. Dit omdat het weinig vet bevat en hoog in de eiwitten zit. Je kan ook kiezen voor gerookte kipfilet, rosbief, rookvlees of magere kaas 20 + .
In je salade kan je tonijn doen of een stukje koolvis. De mogelijkheden zijn oneindig.
Maar lees wel voordat je het eet of koopt. Ik kijk op de achterkant van het product en dan let ik op de suikers. Niet zo zeer op de koolhydraten. Het moet natuurlijk niet de pan uitrijzen maar meestal als er weinig koolhydraten in zitten dan gaat het suiker omhoog. Let daar wel even op.
Nog een kleine tip: Als je op de verpakking kijkt, kijk dan naar de voedingstof die het eerste genoemd wordt. Is dat suiker. Laten liggen!!!
Suiker is een stof die absoluut niet nuttig is voor het lichaam en je lichaam slaat het op als vet.
Je zal weer heel wat moeten trainen om dat er weer af te krijgen. Dus, minderen met je suiker.

 




Vandaag was weer een goede leerdag om mijn lichaam beter te leren kennen. Ik ga nu ontdekken wanneer ze zich aanstelt en wanneer ze behoefte heeft aan voeding en dat is best grappig om dat nu al te merken na 2 dagen.
Ik stond om 21.45 nog even op de weegschaal en meestal weeg ik in de avond een stuk zwaarder en ik moet zeggen.. niet te vroeg juichen maar ik ben al wel wat kwijt. Het is nog geen kilo maar het gaat de goede kant op. YAY!!

Morgen weeg ik me in de ochtend. Bij mij scheelt dat gewoon een ruime 1,5 kg. En als ik heel gek doe soms 2 kg!
Ik heb mijn gewicht daarom ook genomen op mijn zwaarst. Ik zei dat ik 75 kilo woog en dat is ook zo aan het eind van de avond.
In de ochtend zijn we allemaal een stuk slanker maar zodra je wat eet zit er gelijk al wat aan.
Ik vond het dus ook niet eerlijk om mijn ochtendgewicht door te geven. Vandaar 75 kilo!

Het is voor mij nu bedtijd en ik heb mijn avondsnack overgeslagen. Trots op mezelf!!

Morgen een lange dag dus ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Geen training morgen, want ik heb een *rust* dag.

Ik heb weer met veel plezier geschreven en hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

Ik ontvang graag jullie reacties. Misschien is er een onderwerp dat jullie niet interessant vinden of juist een onderwerp wat verder onder de loep genomen mag worden.
Wat het ook is.. Ik hoor het graag.

Voor nu..

Slaap lekker en op naar de volgende afvaldag!

Liefs Joli.. xx

 

Ps. Dit is de Gym waar ik train en waar ik werk. Dit is het Fitness gedeelte. Er is ook nog een Dojo.



Email: lovebeautylife@live.nl
Blog: http://Lovebeautylife2.blogspot.nl
Gym: www.petresgym.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten