dinsdag 29 januari 2013

Films, Series en Boek-Aanraders

Het is weer einde van de maand en dan laat ik jullie zien welke films, series of boeken ik de moeite waard vind om te delen.

Als eerste een film waar de meningen over verdeeld zijn.

The Impossible.


Een rampenfilm gebaseerd op een waargebeurd verhaal wat tijdens de Tsunami in Zuid-Oost Azië afspeelt.
Zoals vele nog weten zijn er ongeveer 230.000 mensen gestorven tijdens de Tsunami op tweede Kerstdag 2004.
Voor vele mensen staat deze dag geboekt als een zwarte dag. Daarom is het wat dubbel om deze film aan te bevelen. Maar ik laat aanraders zien aan jullie en dit is een aanrader.
Het gaat niet zo zeer over de ramp zelf, ik bedoel daarmee de alles-vernietigende vloedgolf, maar over een gezin die de Tsunami heeft meegemaakt en hun verhaal daarover.
Het gezin is daar op vakantie en wordt compleet overvallen door de golf. Ze raken elkaar kwijt en de moeder en zoon zijn op dit moment de enige twee overlevende van het gezin wat uit vijf personen bestaat. De moeder is zwaargewond geraakt maar ze moeten naar veilig gebied voordat er weer een golf komt.
De zoon speelt een rol waar je kippenvel van krijgt.
Het is een tranentrekker omdat je zo goed kan verplaatsten in de hartverscheurende ellende die daar gebeurt is.
Ook laat men de nare kant zien van het verhaal wat mensen doen als zij in nood zijn. Niet iedereen is zo behulpzaam als je zou denken.
The Impossible. Een aanrader voor diegene die het aankunnen deze film te zien en mee te maken wat er gebeurde op die vreselijke tweede Kerstdag in 2004.
Het is natuurlijk vreselijk voor de mensen die dit zelf hebben meegemaakt en bij het zien van de trailer in de bioscoop zijn mensen zwaar emotioneel de zaal uitgelopen. 
De bioscopen kunnen in dat geval misschien beter een waarschuwing geven als deze trailer voorbij komt.


Dan een film waar veel opspraak over is geweest over de taal die erin wordt gebruikt.

Django.



Het speelt zich af in de 19e eeuw in Mississippi waar de slavernij dan volop aan de gang is.
Twee geliefden worden op een gruwelijke manier uit elkaar gedreven en verkocht aan twee verschillende slaven handelaren.
Django wordt bevrijd en gaat er alles aan doen om zijn geliefde op te sporen.
Een heftige film en realistisch neergezet. Hoe mensen elkaar toen behandelden is te vreselijk voor woorden en die tijd willen we vergeten maar het is nog zo kort geleden dat de slavernij er was en deze film doet je dat beseffen.
Wederom een meesterwerk van Tarantino. Ik als fan van Quentin Tarantino zie hier vele specifieke Tarantino aspecten in.
De cast is van topkwaliteit en voordat je het doorhebt zit je al 2uur te kijken. De film duurt overigens bijna 3 uur. Wel een aardige zit maar je hebt het niet eens door want je wordt helemaal meegetrokken in het verhaal.


Ik blijf even bij de films en dan ook nog eens in de drama's.
Afgelopen week heb ik nog een behoorlijke aangrijpende drama gezien die ook gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.

Eden.



Een jong meisje gaat met een vals legitimatie bewijs naar een bar en ontmoet daar een zeer charmante jonge brandweerman.
Ze gaat met hem mee en voordat ze het weet wordt ze ontvoerd en maakt ze deel uit van een grote organisatie kinderprostitutie.
Ze wordt opgeleid om de mannen te plezieren maar ze wilt ontsnappen en daar zal ze alles voor doen. Zelfs haar lotgenoten verraden..
Een aangrijpend verhaal maar ze laten gelukkig niets zien van de daden zelf die zij moet verrichten. Van dat soort films hou ik zelf niet. Dit verhaal gaat over de jonge Eden die er alles aan doet om weer veilig thuis te komen.
Terwijl haar ouders denken dat zij niet meer leeft is Eden met ontsnappen bezig, maar om haar ontvoerders haar te laten vertrouwen, dat heeft tijd en offers nodig.


Nu een wat meer ontspannende film, na al dat drama.

Rango.



Een leuke animatiefilm die prachtig getekend is. Je beleeft het zelf mee om dat het er zo realistisch uit ziet.
Een kameleon komt in de woestijn terecht en heeft enorme dorst.
Hij komt bij een dorpje terecht en wordt door zijn leugens en stoere verhalen de lokale sheriff.
Hij moet ervoor zorgen dat het dorp weer van water komt te voorzien, want ook het dorp staat bijna droog.
Een erg leuke kinderfilm die ook volwassenen erop wijst dat je met liegen niet ver zal komen in het leven en dat je voor alle keuzes die je maakt in je leven de verantwoording daarvan zal moeten dragen.


Als laatste heb ik een leuke Nederlandse film.
Zelf ben ik niet een groot fan van Nederlandse films omdat ik het altijd zo overdreven vind. De taalgebruik en de seks die erin voorkomt vind ik vaak tot aan het gênante aan toe.
Natuurlijk zijn er ook dijken van Nederlandse films gemaakt dus laten we niet alles over één kant scheren.

Nu in de review:

Alleen Maar Nette Mensen.



Wat een leuke film!
Ik heb echt in een deuk gelegen. Eindelijk een film die echt zo is zoals het is!
Het gaat over een jonge knul die eruit ziet als een Marokkaan maar hij is een Jood.
Hij woont in Oud-Zuid Amsterdam en heeft al zeven jaar dezelfde vriendin die ook in Oud-Zuid woont en zich daarna gedraagt en leeft. De passie ontbreekt in zijn relatie en hij wil heel graag een 'zwarte vrouw'.
Hij gaat op zoek naar zijn 'zwarte vrouw' en die vind hij ook én hij ondervind het hoe het is om met Surinaamse dames om te gaan. Letterlijk en figuurlijk.
Een leuke ontspannende film die veel herkenbare uitspraken en situaties heeft. (ik ben namelijk ook een stads meisje en ik ken herken veel van de Surinaamse cultuur en dit komt er echt heel dicht in de buurt) Natuurlijk is het een Nederlandse film en is het hier en daar wat aangedikt, het blijft een Nederlandse productie. ;)
Er komt seks in voor want daar gaat eigenlijk de hele film uiteindelijk over maar ik vond het voor een Nederlandse film een leuke film zonder al te veel gevloek (in het Nederlands dan)
Een hilarische film die iedereen grappig zal vinden.



Dit waren voor deze maand mijn film aanraders.
Helaas geen series deze maand en ik ben nog wat boeken aan het lezen die zeer binnenkort wel voorbij zullen komen.


Want zijn jouw film, serie en boek-aanraders?
En ben jij ook zo verzot op de allernieuwste films?

Heb je tips? Let Me Know!


Bedankt voor het lezen en tot de volgende

Love Beauty Life!

Liefs Joli...xxx

Volg mij op Bloglovin en ontvang de update elke dag in je inbox. http://www.bloglovin.com/blog/4114982/love-beauty-life







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten