dinsdag 29 januari 2013

Review: Primers. Wat doen ze eigenlijk?

Primers. Gebruik jij ze al? Of kun je zelfs niet meer zonder.
Wat doen ze eigenlijk en verstoppen ze je huid niet?
Veel vragen over verschillende primers. Ik heb even gekeken wat voor primers ik heb liggen en welke ik zelf heel graag gebruik.

Als eerste het gebruik van een primer en de functie daarvan.
Een primer is eigenlijk niet meer dan een voorlaagje opbrengen dat hecht voor de volgende fase.
Niet alleen in de make-up worden primers gebruikt maar ook bij schilders zijn primers onmisbaar. Zij zullen vast moeten lachen waarom vrouwen primers gebruiken.
Een primer zorgt ervoor dat je foundation beter hecht en dus de hele dag goed blijft zitten. (zo ook bij schilders, eerst een primer dan pas de verf/lak)
Er zijn heel veel verschillende soorten en merken primers met allemaal hetzelfde doel.
Je make-up flawless laten zitten. De hele dag!

De primers van Catrice
 
 
vlnr: Prime and Fine Loose Powder: Een losse transparante poeder die een matte finish geeft zonder de huid uit te drogen. Deze is ook geschikt voor over de foundation.
Prime and Fine Highlighting Powder: Een vaste poeder die een subtiele shimmering geeft op je gezicht en decolleté.
Prime and Fine Smoothing Refiner: Een substantie die vooral bestaat uit siliconen die poriën en kleine lijntjes opvult en zo onzichtbaar maakt.
 
 
 Eerst de Catrice Smoothing Refiner gebruikt en daarnaast lichtjes ingeklopt.
Je ziet het niet heel goed maar de huid is gelijk egaal en onwijs zacht.
 
 
Foundation, Catrice Smoothing Refiner en daarnaast in combinatie met beiden.

De Catrice producten zijn verkrijgbaar bij de grote filialen van de Kruidvat
en gaan v.a. € 4,50 zij zitten in de vaste collectie van Catrice.
 
 
Nog twee van mijn favorieten.
Clarins Instant Smooth en de Beauty Flash Balm.
 
Instant smooth is een product wat ik eigenlijk altijd in mijn stash heb zitten. Het is een substantie wat ook bij dit product vooral bestaat uit siliconen. Daar moet je van houden. Sommige mensen vinden het niet prettig op hun huid maar ik vind het wel fijn. Het trekt goed in en je hebt gelijk een fantastische make-up basis.
Je warmt het product in je handen op en dan breng je het deppend aan op je huid. Je zal meteen zien dat je huid er flawless en rustig uitziet en je huid voelt aan als zijde!
Een heerlijk product!
 
De Beauty Flash Balm is ook zo'n product wat eigenlijk altijd meegaat als ik ergens heen ga. Bij een avondje uit of een weekendje weg zit deze tube standaard in mijn tas.
Dit bijzondere product laat je vermoeide blik verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ik gebruik het ook regelmatig als basis voor mijn foundation.
Zo sla ik twee vliegen in één klap.
1. Mijn huid blijft er fris uitzien
2. Dit product hecht heel erg goed aan je foundation.
Let wel op dat je gelijk je foundation opbrengt nadat je de Beauty Flash Balm heb opgebracht, anders krijg je van die lelijke rulletjes.
 
De Clarins Instant Smooth en de Beauty Flash Balm zijn online te bestellen bij de Clarins site van Nederland Belissima.
Je kunt daar al je beauty vragen stellen aan de eigenaresse Kyra. Behalve vele kortingen en een snelle levering zitten er ook vele leuke proefmonstertjes bij je bestelling.
Kijk hier voor de site van Belissima.
 
Ik heb ook een andere primer getest. De Skin Smoothing Primer van de Etos.
 
 
Een product wat zuinig is in gebruik. Met één klein pompje kun je je hele gezicht, inclusief je decolleté mee indeppen.
Ook voor dit product geldt. Niet smeren maar deppen! Erg belangrijk bij primers. Niet teveel product gebruiken anders glijdt je foundation zo van je huid af.
Op het flesje staat geen ingrediënten lijst dus ik kan niet terug vinden wat er allemaal inzit.
Ongetwijfeld ook siliconen en water omdat deze primer meer vloeibaarder is dan de vorige primers.
Dit product zit sinds korte tijd in de vaste collectie van de Etos make-up en kost € 4,99
 
Een goede primer en de juiste foundation zorgt voor een natuurlijke look.

 
Ik gebruik zelf ook bijna elke dag een primer.
Met sommige BB-Crème's gebruik ik het niet altijd.

Het is wel belangrijk dat je volgens een stappenplan handelt en zo naar je primer toe werkt.

Stap 1: Reinig je gezicht zoals je altijd doet. Reiniger en cleanser.
Stap 2: Breng eventueel eerst je serum aan op je gezicht
Stap 3: Stippel je oogcrème rondom je ogen en klop dit zachtjes in
Stap 4: Gebruik je dagcrème en laat dit even intrekken
Stap 5: Verdeel de primer in een dun laagje over je gezicht. Belangrijk is dat je niet teveel
product gebruikt anders hecht je foundation weer niet goed. Laat dit even voor een paar minuutjes inwerken. Bij sommige primers is dit nodig bij andere juist weer niet.
Niet smeren maar zachtjes deppen.
Stap 6: Breng je foundation aan op jouw gewenste manier. Met je vingers, kwast of BeautyBlender. Ook met foundation geldt, niet smeren maar deppen. Zo creëer je de meest natuurlijke look.
Stap 7: Werk het af met eventueel een fixing product.

Als je volgens de bovenstaande stappen werkt en je hebt een foundation die bij je huidskleur past, kan het niet fout gaan.

 
 
 
 
Flawless met Clarins Instant Smooth.
 
 
 
Vind jij de werking van een primer prettig of gebruik je  misschien een ander product om je foundation er mooi uit te laten zien?
 
 
Bedankt voor het lezen en tot de volgende

Love Beauty Life!

Liefs Joli...xxx

Volg mij op Bloglovin en ontvang de update elke dag in je inbox. http://www.bloglovin.com/blog/4114982/love-beauty-life





 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten