zondag 10 februari 2013

Mantras. Wat zijn dat en Wat Doen Ze Voor Mij?


Wat zijn Mantra's?

Ik heb er in een eerder blog al over geschreven, toen had ik het meer over affirmaties in combinatie met afslanken. Lees dat hier.
Een mantra is een woord of een woordcombinatie met een mystieke inhoud. Het Sanskriet woord mantra betekent letterlijk ‘man’ (geest) en ‘tra’ (bevrijding).
Een mantra is een zin met positieve woorden door jou gecreëerd die je meerdere malen per dag opzegt om zo bij je doelen te komen en die de negativiteit van jouw vastgeroeste gewoontes uit je gedachtes haalt.
Het verschil tussen een affirmatie en een mantra is dat je affirmaties gebruikt om een mantra te maken.
Affirmaties en Mantra's zijn dus over het algemeen hetzelfde. Ze leiden je naar je positiviteit. Je positieve doel.
Je kan je affirmaties of je Mantra's op elk gewenst moment van de dag opzeggen, of in je hoofd hardop zeggen of zingen.

                            


Het doel van Mantra's

Het doel van mantra's is dat je de negatieve energie en gedachtes weghaalt door ze in te ruilen voor positieve gedachtes.
Omdat je je mantra's vaak herhaald worden ze opgeslagen in je onderbewustzijn en ga je daar naar handelen. Je kan dus je eigen positiviteit creëren!

Herprogrammeren van oude gedachte patronen

Negatieve gedachten kunnen we beïnvloeden door bewust te worden dat wij negatieve gedachten hebben en hier een halt aan toe te roepen en hiervoor een positieve gedachten voor in de plaats te zetten. Oude denkpatronen en gedrag patronen kun je ombuigen, herprogrammeren.
Een voorbeeld: Ik weet niet of ik die baan wel zal krijgen, ben ik wel goed genoeg? Ik ben al zo vaak afgewezen.
Draai het om naar: Ik ben uitermate geschikt voor die baan, Zij zullen blij zijn met een werknemer zoals ik! deze baan is mij op het lijf geschreven.
Dit kun je met alles doen. Een verhuizing ect.  Je kunt je leven indelen met al het geluk van de wereld, zolang je er maar zelf in gelooft. Let wel op. Als iets niet goed voor je is zal het ook niet naar je toe komen. Accepteer en respecteer dat en ga niet bij de pakken neer zitten maar stuur positiviteit naar de juiste dingen.

Maak je eigen Mantra.

Jouw persoonlijke Mantra is eigenlijk een uiting van je innerlijke stemming. Humeur.
Via je Mantra geef je dit stemmetje wat extra support
Door je te focussen op je mantra kun jij je wensen makkelijker realiseren en leer je die negatieve gedachten uit je hoofd te zetten. Je geeft er geen aandacht meer dan dus op den duur komen ze niet meer naar de voorgrond.
1. Schrijf 3 punten op waar je op dit moment niet tevreden mee bent in je leven.
Begin met 'ik ben' bijvoorbeeld, 'Ik ben gestest' of ik ben bang.
2. Schrijf nu achter alle punten het tegenovergestelde.
Dus wat je wenst. Bijvoorbeeld Ik ben ontspannen of ik ben vol vertrouwen.
3. Maak nu een mooie zin van de positieve affirmaties. Te beginnen met Ik ben een krachtig mens ik voel me ontspannen en ik ben vol zelfvertrouwen.
4. Schrijf je persoonlijke mantra op een mooi zelfgemaakt kaartje. Versier ze hoe jij het mooi vind en zet ze op plekken waar je telkens even aan de mantra wordt herinnerd.
In je auto, naast je bed op je telefoon of op je laptop.
Je kunt je mantra zolang gebruiken als je wilt. Ben je toe an een andere mantra dan loop je de bovenstaande punten weer even langs en schrijf je je nieuwe wensen op.

Veel succes!



Mooi en beauty zijn niet alleen gerelateerd aan het uiterlijk en hoe mooi je make-up wel niet is. Echte schoonheid zit vanbinnen en zolang jij mooi bent vanbinnen en daar naar handelt zul je ook een prachtmens zijn aan de buitenkant!


Wat zijn jouw ervaringen met Mantra's en hebben zij je gebracht waar je op hebt gefocust?


Bedankt voor het lezen en tot de volgende

Love Beauty Life!

Liefs Joli...xxx



Volg mij op Bloglovin en ontvang de update elke dag in je inbox. http://www.bloglovin.com/blog/4114982/love-beauty-life



Geen opmerkingen:

Een reactie posten