maandag 11 februari 2013

Review: Foundations L'Oreal, Bourjois en Catrice. Wat kies jij?



Foundation. Het make-up product waar menig vrouwen haar hoofd over kan breken.
Hoe kies je nou de juiste kleur?
Welk merk moet ik kopen er is zoveel aanbod.
Kan ik een foundation gebruiken voor het gehele jaar?
Dit zijn de meest voorkomende vragen over foundation.

Gelukkig zijn er genoeg vrouwen die antwoord op je vragen over foundation kunnen geven.
Bijna bij elke luxe parfumerie kun je vragen of je wat producten mag testen op je huid.
Doe een beetje op je wang en blend het zachtjes uit.
Ga dan ook eventjes naar buiten toe om te kijken of deze kleur ook echt de juiste voor je is.
Meestal krijg je één of twee monstertjes mee om ook thuis te testen. Meestal heb je in de parfumerie al make-up op je huid dus dan zou de kleur niet overeen komen met je huid.

Ik gebruik zelf verschillende foundations en als er weer wat nieuws uitkomt ben ik er als de kippen bij om te testen of mijn kleur erbij zit.
Er zijn verschillende foefjes om te kijken welke ondertoon bij jou hoort.
Zo zou je kunnen kijken naar de binnenkant van je polsen.
Zijn jouw aderen blauw van kleur? Dan heb jij een koude en dus een roze ondertoon.
Hebben jouw aderen een groenachtige kleur? Dan heeft je huid een warme en dus een gele ondertoon.
Kun je het verschil niet helemaal goed zien dan zit je er tussenin en dan heb je hoogstwaarschijnlijk een neutrale, een beige ondertoon.

In sommige drogisterijen kun je niet op je gemak de kleuren testen, wat ik dan meestal doe is dat ik de foundation op de binnenkant van mijn pols dep, ik blend het wat uit en aan de structuur van de foundation kan ik zien of het mooi staat op mijn huid.
Komt er duidelijk een laagje op te liggen dan is deze foundation niets voor mij, zelfs niet als ik een goede kleur zou hebben.
Een foundation is niet alleen de juiste kleur uitkiezen. Het moet niet als een cakey laagje op je huid liggen. Het hoort juist je huid egaal te maken.

L'Oréal, Cartice, Garnier en 2x Bourjois

Alle foundations vervaagd.


Ook is het geen bruinsel!
Meiden let hier alstublieft op, niets is zo onaantrekkelijk als een verkeerde foundation op je huid.
Ga je een avondje stappen dan zie je het niet zo goed maar in bij daglicht laat het je nou niet van je mooiste kant zien.

Er zijn verschillende merken (ook budget) die echt wel goede foundations hebben. De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed.

                                                      Mijn favoriete budget foundations.


Totaal verkeerde foundations voor mij.
 
 

Ook ik maak nog regelmatig totaal verkeerde aankopen. Waar ik later best om kan lachen.
Ik ben dan te inhalig om het product te kopen of neem er te weinig tijd voor en dan ga ik thuis aan de slag en zie dan dus te laat dat de kleur of structuur totaal niet bij mijn huid past.
Dat was ook het geval bij de Bourjois Organic links op de foto. Wat een vreselijke foundation. Allemaal rulletjes op mijn huid en ik kon gelijk al m'n dagelijkse verzorging verwijderen.
Het product was in de actie en ik dacht laat ik het maar meenemen. Zo zie je maar. Verkeerde keuze. Neem je tijd voor het kiezen van je foundation.
Het is tenslotte een product wat de hele dag opvalt. I'ts Right In Your Face!

Ik hoop dat je deze tips nuttig voor je waren. Graag hoor ik jouw ervaringen.


Heb jij ook wel eens verkeerde foundation aankopen gedaan?


Bedankt voor het lezen en tot de volgende

Love Beauty Life!

Liefs Joli...xxx

Volg mij op Bloglovin en ontvang de update elke dag in je inbox. http://www.bloglovin.com/blog/4114982/love-beauty-life




Geen opmerkingen:

Een reactie posten